Mirdi Istor hag Arkeologiezh, Kastell

DES HACHES NÉOLITHIQUES DE LOCMARIAQUER VOYAGENT EN ALLEMAGNE

Le 1er avril dernier s’est ouvert au musée régional de Hanovre, en Allemagne, une exposition intitulée “The invention of Gods. Stone Age in the North” (L’invention des Dieux. L’âge de pierre dans le Nord). Parmi les collections présentées dans l’exposition se trouvent une centaine de haches et un anneau-disque en pierre polie, un exceptionnel mobilier funéraire néolithique réalisé entre 4500 et 4000 avant notre ère

et découvert dans le tumulus de Mané-er-Hroëck à Locmariaquer, dans le Morbihan, également appelé tumulus du Ruyk.

Il y fut découvert en 1863 par la société polymathique du Morbihan, qui a donné ses collections en 2019 à la Ville de Vannes. Ce précieux ensemble funéraire a donc été accompagné pour l’occasion par le responsable des collections archéologiques des musées de Vannes afin de permettre leur exposition tout en s’assurant de leur bonne conservation et préservation lors du voyage. Plus de 6000 ans après sa mise en terre, voici donc ce trésor en Allemagne jusqu’à la fin de l’été !

Istor al lec'h

E-kreiz demeurañs koshañ Gwened, anvet Kastell Gailhard, emañ ar mirdi Istor hag Arkeologiezh.

Un annez kêr ag ar grennamzer eo. Savet e oa bet get Yann a Valastred, kañseller dug Yann V a Vreizh (1408-1442), àr un dachenn a oa bet perc’hennet get un den anvet Gailhard Tournemine. Avaze e ta anv ar c’hastell. E 1457 e prenas an dug Pêr II ar savadur da dalvout da lez-breutaat evit Breujoù Breizh ha da zemeurañs evit o frezidant.

Histoires de Vannes Château Gaillard

Kelennadurezh sevenadurel

Krouiñ a ra servij mirdioù-glad kêr Gwened abadennoù pedagogel liessort evit ar gelennerion.

Kevelerion ar mirdi

Kevredigezh liesdiskiblezh ar Mor-Bihan

Kevredigezh liesdiskiblezh ar Mor-Bihan zo unan ag ar c’hevredigezhioù gouiziek koshañ a Vreizh, diazezet e Gwened e 1826. Abaoe an deroù eo he fal kas ar ouziegezh àr-raok e tiriad ar Mor-Bihan ha pelloc’h, d’he skigniñ.

En deroù he doa savet un dastumad bras-bras, àr-dro 4000 traezenn ennañ, en o mesk traezoù arkeologel, loened naturalet, traezoù douarouriezh ha kement a draoù arall hag a voe roet geti e donezon da di-kêr Gwened e miz Kerzu 2019. Abaoe 1912 e kinniger ul lodenn ag an dastumad-se e mirdi an Istor hag an Arkeologiezh, Kastell Gailhard.

Perzh a gemer Kevredigezh liesdiskiblezh ar Mor-Bihan, kevelerez pennañ ar mirdi, e kenembann katalogoù diskouezadegoù. Bep miz e kinnig prezegennoù, ec’h aoz troiadoù, e ro monedoù a-barzh digoust da virdioù Gwened, da virdi ar Ragistor e Karnag. Roiñ a ra tro ivez d’hec’h izili da denniñ o mad ag ul levraoueg meurdezus he dalc’had a-fet glad.

Titouroù pleustrek

Monedusted

• Ne c’hell ket an dud dalc’het en o c’herzhed monet er mirdi

Eurioù

• Hañv Mirdi digor bemdez, deizioù-gouel hag arall, ag ar 1añ a viz Mezheven betek an 30 a viz Kerzu eus 1e30 gm da 6e gm.
  • E-maez koulzad Digor d’ar strolladoù get ma vo miret plasoù

• Gratuité jusqu’à 25 ans
  • Saison estivale Du 1er juin au 30 septembre Accès couplé musée des beaux-arts et musée d’histoire et d’archéologie, en période estivale :  Plein tarif 7 € / Tarif réduit 5 € / Tarif groupe (+ de 10 personnes, sans guide-conférencier) 5€ Accès à un seul musée : Plein tarif 5€/Tarif réduit 3€/ Tarif groupe (+ de 10 personnes, sans guide-conférencier) 3€
  • Hors saison estivale Ouverture exceptionnelle pour les groupes sur réservation. Tarif : 7€ Tarif conférence : l'entrée au musée et la conférence : 5 € / 3 € Pass musée : 14 € valable un an, entrées illimitées, entrée valable pour les deux musées